Γιατροί στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης με επικεφαλής την Dr. Maryanne Makredes Senna, ανακάλυψαν μια απροσδόκητη παρενέργεια του φαρμάκου που χρησιμοποιήθηκε για θεραπεία κατά της τοπικής δερματίτιδας. Στην αναφορά των γιατρών που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA Dermatology, περιγράφουν πώς ένας 13χρονος ασθενής, ο οποίος έπασχε από συνολική αλωπεκία και ατοπική δερματίτιδα, παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη τριχών όταν υποβλήθηκε σε θεραπεία με Dupilumab -ένα φάρμακο που κυκλοφορεί στο εμπόριο με το όνομα Dupixent.

«Μείναμε έκπληκτοι εξαιτίας του γεγονότος ότι ο εν λόγω ασθενής δεν είχε τριχοφυΐα από την ηλικία των δυο ετών», λένε οι γιατροί σημειώνοντας ότι είναι η πρώτη αναφορά σχετικά με την επανεμφάνιση των τριχών με τη χρήση Dupilumab σε έναν ασθενή με κάποιο βαθμό αλωπεκία.
Εκτός από τη μακροχρόνια αλωπεκία, ο νεαρός ασθενής είχε εκτεταμένο έκζεμα ανθεκτικό στη θεραπεία από την ηλικία των 7 μηνών. Τον Ιούλιο του 2017, υποβλήθηκε σε θεραπεία με εβδομαδιαίες εγχύσεις Dupilumab. Μετά από έξι εβδομάδες θεραπείας, η οποία οδήγησε σε σημαντική βελτίωση στα συμπτώματα του εκζέματος, παρατηρήθηκε ότι στο τριχωτό της κεφαλής εμφανίστηκαν λεπτές τρίχες, ενώ μετά από ένα ακόμη μήνα, ο ασθενής είχε αναπτύξει μια σημαντική ποσότητα φυσιολογικών μαλλιών.

Η Senna εξηγεί ότι ο μηχανισμός του Dupilumab, επιτιθέμενος σε ένα κύριο μονοπάτι του ανοσοποιητικού το οποίο είναι γνωστό στους επιστήμονες για την δράση του ενάντια στην ατοπική δερματίτιδα, φαίνεται ότι διασταυρώθηκε με κάποιο άλλο μοριακό μονοπάτι του ανοσοποιητικού, αυτό που προκαλεί αυτοάνοση απώλεια μαλλιών. Και προφανώς λειτούργησε περίφημα.

Νίκος Αγάθος

https://esquire.com.gr

Advertisements